Du som är privatperson har hos Urmakeriet i Lerum 30 dagars bytesrätt/ångerrätt. Det innebär att du inom 30 dagar från att du mottagit ditt paket kan skicka tillbaka oanvända, oskadade varor. Om en vara har använts eller hanterats oförsiktigt, så att den inte längre kan säljas som ny, blir du skyldig att ersätta webbutiken för värdeminskningen. För att kunna fastställa en varas egenskaper eller funktion måste du i vissa fall bryta förpackningen, som i så fall ska öppnas så varsamt som möjligt samt återsändas tillsammans med varan.

Observera att du inte har bytes- eller ångerrätt om du handlat en vara med personlig gravyr & gravering

Om varan är trasig när du öppnar paketet eller om det blir fel på varan har du, som är privatperson, reklamationsrätt i totalt 3 år från du mottog paketet. Reklamation måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet.

Privatperson, som utnyttjar sin ångerrätt, betalar själv fraktkostnaden för den returnerade varan. Vid fel i varan står vi för returfrakt genom att skicka fraktdokument till dig samt vad du betalat för den skadade eller felaktigt levererade varan förutsatt att vi inte kan skicka en ny vara till dig inom skälig tid.

Ett retur- eller reklamationsnummer ska alltid bifogas. Returer och reklamationer utan godkänt retur- eller reklamationsnummer accepteras ej.
Detta nummer skickas med e-post från oss i ämnesraden tillsammans med information gällande din retur eller reklamation.

Repiga eller skadade produkter tas inte i retur. Nedanstående punkter bör följas för
att retur skall godkännas.
*Produkten får inte vara använd
*Produkten får inte vara skadad eller repig
*Ev. Tag/etikett måste sitta kvar
*Ev. skyddsplast måste sitta kvar
*Batteri helst finnas med paketet ( Gäller väckarur )
När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund för returfrakten.

Handläggningstiden för ett reklamationsärende är mellan 1-4 veckor.

Handläggningstiden för returärende är upp till en vecka.

Instruktioner :

  • Denna instruktion gäller alla typer av returer och reklamationer.
 Det är viktigt att du fyller i samtliga fält i returblanketten. 
  • Vi kommer att kontakta dig per e-post så fort din begäran har mottagits och kontrollerats.
  • Vid retur MÅSTE alla produkter returneras i originalförpackningar komplett med samtliga tillbehör.

  • Tänk på att alltid skicka produkten i ytteremballage för att inte skada originalförpackningen.

  • Förpacka godset väl för att undvika skador.
  • Bifoga en kopia av returbekräftelsen i returen och skicka den till oss i paketet. Det går också bra att endast bifoga ditt returnummer på en lapp i paketet.